Tuesday, August 6, 2019

Semua pelanggan Streamyx akan menikmati bulanan RM69 / bermula September 2019

Berikutan pengumuman awalnya semasa Kembara Digital Malaysia, TM telah mengumumkan pengurangan harga untuk semua pelanggan Streamyx. Berkuatkuasa bulan depan, semua pelanggan Streamyx akan dibilkan RM69 / bulan.


Semakan harga akan berkesan kepada semua pelanggan tanpa mengira kelajuan anda. Di samping itu, TM akan menaikkan kelajuan sedia ada anda sehingga 8Mbps jika ia mungkin secara teknikal. Pengurangan harga datang tanpa kontrak tambahan baru untuk semua pelanggan. Pelan baru ini akan dicap sebagai Unifi Lite dan bukannya Streamyx.


Sekiranya anda mempunyai panggilan percuma sedia ada dengan pelan asas anda, TM memberitahu kami bahawa ia akan dikekalkan juga. Sebarang add-on atau perkhidmatan tambahan yang telah anda langgan akan dicaj di atas jumlah RM69 / bulan.

Bagi pelanggan baru, rancangan baru Unifi Life ini akan ditawarkan untuk RM89 / bulan. Harga baru hanya terpakai kepada pengguna kediaman dan TM akan membuat pengumuman lain untuk pengguna PKS di kemudian hari.


Semasa acara #khabarbaik, TM menekankan bahawa pengurangan harga hanyalah satu penyelesaian interim kerana TM akan memulakan pelancaran rangkaian baru yang akan meningkatkan pengalaman jalur lebar bagi semua pelanggan yang tinggal menjelang 2021. Pada akhir 2020, 70% pelanggan Streamyx yang sedia ada akan dinaik taraf kepada Unifi dan mereka mensasarkan untuk menaik taraf setiap orang menjelang 2022. Pelaksanaan rangkaian baharu itu akan melibatkan pelbagai teknologi termasuk serat, tanpa wayar dan GigaWire.

No comments:

Post a Comment